Autumn in Seoul – Misadventures in Everland

The sister and I have deliberated quite long time whether we’re going to Everland or not. Me being the opposing side in this hullabaloo, thought that we had to forego Everland because its too far and its too cold, the sister thought it would be a waste of opportunity if we skip Everland and concede to laziness. After lots of worthless punching, kicking, sneering, mocking and disparaging each other (nope we didn’t fought that much. LOL) she had me at Lee Kwang Soo and Running Man (shout out to those who knows what I’m talking about, haha!) then, Everland it is. Yay!

We’ve dedicated a whole day to relish and appreciate the attractions in the South Korean’s version of Disneyland. We early birds woke up early to catch the early train, with no breakfast and all uncertainties, off we go to the subway station. Here’s how we’ve reached Everland from Hongdae with only 2 transfers.

  1. We’ve started from Hongik University Station, Took Line 2 towards Wangsimni Station.
  2. From Wangsimni Station, we took Bundang Line towards Giheung.
  3. From Giheung, we transferred to the Everline train towards Jeondae- Everland.

We got our tickets for 37,000 KRW per person instead of the normal 43,000 KRW admission fee. How? Visit this page. You’re welcome!

img_9722

It’s drizzling-snow when we’ve reached Jeondae, so the temperature is below freezing. I’ve misread the park timings and we’ve hopped on to the shuttle bus waaayyy to early, arrived to the still-closed park and absentmindedly followed the staff and crew to back entry. I was mentally-slapped by embarrassment when I’ve noticed the glances of some of the staff that most likely says “who the eff are these people, what the hell are they doing here at this time, we haven’t even had our practice yet.” LMAO! I’m blaming my coffee-deprived-brain for this mishap and my sister, in her pajama like pants sans thermal leggings, who can’t think straight because she’s literally freezing her ass off. Double LOL.

After several tins of coffee from the vendo machine back in the station, we get ourselves together then went back to the now-opened park. 😛 Everland is divided into five zones: Global Fair, Zoo-Topia, European Adventure, Magic Land and American Adventure.

img_2719img_9674

img_9725
Can I be happier?
img_2824
ze sister braving the cold ditching her thermals. hahaha!

We’re not much into rides so we started off in Zootopia.
ZooTopia is an animal-themed portion. There is a petting zoo, pony rides, and animal shows. There is a small zoo with polar bears, sea lions, penguins, bears, tigers and primates. A safari bus ride is available which shows animals such as ligers and bears roaming in a contained habitat. (source)

img_0804

img_9573
Safari World Animal count
img_9575
We’ve boarded the Safari vehicle and in we go.

img_0767img_0768

img_0769
The good cat smiling for the camera.
img_0776
King of the Jungle, Swaaaggg.

img_0777img_0784img_0786img_0792

img_0794
Hey Bae, you’re too close. 😛

img_0798

img_2769
In to the Lost Valley
img_9585
Boarded a specialized convertible amphibian vehicle that goes into land and water.
img_9586
기린

img_2801

img_9596
Kwang Soo ya!
img_0348
Too close for comfort.
img_2979
Off to see the Pandas, Le Bao and Ai Bao

img_0818img_0822img_0830

img_9625
Then we roam around some more…

img_9622img_2861img_9651

img_9643

img_2902img_2916img_0886

Highlight of the day: The world’s fourth tallest and steepest wooden roller coaster, T-Express. 104km/hr of pure adrenaline.

img_9662Told you we’re not into rides, moreover, we’re not into roller coasters. However, we believe that you don’t get the same moment twice in life, so with blank minds and hearts-beating-out-of-our-chests, we’ve embarked to the craziest ride of our lives. LOL.

img_9611I would’ve documented the entire spree if I weren’t to scared (and if camera’s were allowed). Haha! I had my eyes closed most of the time while ze sister is screaming the entirety of her lungs out. LOL.

img_9615

img_2704The soul-less T-Express aftermath. LOL.

img_2977

Proceeding to Everland is a wise decision, truly, you can never be too old or too lazy for an adventure in an amusement park. We’ve reached our 5 year quota of roller coasters (yep 1 in 5 years is enough. LOL) so, goodbye for now Everland, until we meet again. 🙂

All photos were taken by me and my sister Feb using our iPhone 7 and Canon EOS 1000D.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s